Heb jij als ondernemer een goede pitch? Kun jij in een korte tijd aan jouw publiek helder uitleggen wat jouw bedrijf bijzonder en interessant maakt voor je publiek?

Als je een pitch event wint of veel interesse krijgt naar aanleiding van je presentatie dan zal je verhaal wel duidelijk zijn. Maar wat als je hulpvraag vervolgens niet wordt ingevuld? Is de pitch dan niet goed?

Sommige businessmodellen of producten zijn zo helder dat je als ondernemer niet eens een goed verhaal of strakke presentatie nodig hebt, je doelgroep begrijpt het al.

Tijdens 24Uur Vonkt! heeft Jody van den Tillaart van Hugsy het pitch podium gewonnen. De winnaar wint begeleiding van Crowd Capital Brabant naar een succesvolle funding.

We hebben deze prijs beschikbaar gesteld omdat een sterke pitch een goed begin is maar nog geen garantie voor een succesvolle groei van het bedrijf. Met onze ervaring bij de begeleiding van groei en funding van ondernemers willen we laten ervaren dat je met onze hulp tot een succesvollere funding en groei van het bedrijf kunt komen.

Stoere uitspraak, nu de uitvoering. Na de presentatie van de drie ondernemers, dacht ik aan de uitspraak van Maya Angelou. Je onthoudt niet zoveel van wat is gezegd of hebt gedaan, maar wel welk gevoel je daarbij hebt gekregen.  Ik zag Jody al met een van haar kinderen in een Hugsy rondlopen.

Wat herinner jij je van de laatste presentatie of pitch die je hebt gehoord?